La justificación penal: balance y perspectivas

Juan Carlos Carbonell Mateu, dir., Lucía Martínez Garay, coord.

Col·lecció: Propuestas. Serie Monografías

ISBN: 978-84-370-7037-7

Matèria: dret

Coeditor: Editorial Tirant Lo Blanch

Any ed.: 2008

La diferenciació entre les causes de justificació i la resta de supòsits d'exempció de la responsabilitat penal continua sent una qüestió d'importància cabdal. Malgrat l'evident auge del qüestionament del paper de la dogmàtica, se segueix reconeixent que hi ha supòsits de realització de conductes típiques als quals l'ordenament jurídic atorga permisos forts. En definitiva, atorga el dret a la realització d'aquestes conductes. I això comporta característiques diferents de les que posseeixen altres supòsits d'exempció: és a dir, les dutes a terme emparades en «un permís feble» enfront de les quals poden interposar-se, si és el cas, instruments jurídics. Les normes no són expressions d'imperatius capritxosos del legislador, sinó que formen, o, almenys, han de formar, un sistema al servei dels ciutadans i de les seues garanties.

Carbonell Mateu, J. C. [Juan Carlos] & Martínez Garay, L. [Lucía] (2008). La justificación penal: balance y perspectivas. Universitat de València.

Carbonell Mateu, Juan Carlos y Martínez Garay, Lucía. La justificación penal: balance y perspectivas. Universitat de València, 2008.

CARBONELL MATEU, Juan Carlos y MARTÍNEZ GARAY, Lucía. La justificación penal: balance y perspectivas. Valencia: Universitat de València, 2008. ISBN 978-84-370-7037-7.

Carbonell Mateu, Juan Carlos y Martínez Garay, Lucía. La justificación penal: balance y perspectivas. Valencia: Universitat de València; 2008. 424 p.