Exemplario contra los engaños y peligros del mundo

Estudios y edición

Marta Haro Cortés, ed.

Col·lecció: Parnaseo, 6

ISBN: 978-84-370-6711-7

Matèria: filologia

Submatèries: filologia espanyola

Any ed.: 2007

Exemplario contra los engaños y peligros del mundo, editat a Saragossa per Pablo Hurus en 1493, és la traducció castellana del Directorium vitae humanae alias parabolae antiquorum sapientium (entre 1262 i 1268) de Juan de Capua, versió llatina del Calila e Dimna, obra que també va estar traduïda al castellà, directament de l' àrab, en 1251 en el scriptorium de Alfonso X; així doncs, l'obra va ser coneguda en castellà tant per via oriental com occidental. Esglaó importantíssim en l'evolució i transmissió dels contes castellans medievals. Es reuneixen diversos estudis que aporten un complet panorama de l'entitat, característiques i originalitat d'aquest Ejemplario. S'hi tenen en compte tots els testimonis medievals d'aquesta col·lecció de narracions i s'ofereix als lectors un complet acostament a l'obra.

Haro, M. [Marta] (2007). Exemplario contra los engaños y peligros del mundo. Estudios y edición. Universitat de València.

Haro, Marta. Exemplario contra los engaños y peligros del mundo. Estudios y edición. Universitat de València, 2007.

HARO, Marta. Exemplario contra los engaños y peligros del mundo. Estudios y edición. Valencia: Universitat de València, 2007. ISBN 978-84-370-6711-7.

Haro, Marta. Exemplario contra los engaños y peligros del mundo. Estudios y edición. Valencia: Universitat de València; 2007. 288 p.