Els inicis de la vida (2a ed.)

Evolució a la Terra Precambriana

Lynn Margulis, Michael F. Dolan

Pròl.: Antonio Lazcano / Rev. cient.: Juli Peretó

Traducció: Josep Franco, Mercè Piqueras

Col·lecció: Sense Fronteres, 24

ISBN: 978-84-9824-065-8

Matèria: ciències

Submatèries: biologia

Idioma: català

Coeditor: Càtedra de Divulgació de la Ciència, Edicions Bromera

Any ed.: 2007

Durant la major part de la història de la Terra, la vida ha estat invisible. Les comunitats bacterianes han modelat la superfície i l'atmosfera del planeta al llarg de milers de milions d'anys. Tot i la insignificança d'aquests microorganismes, representen formes de vida molt diverses i originals, adaptades als ambients més insòlits que puguem imaginar. Moltes de les activitats que associem amb els organismes pluricel·lulars, com ara fongs, plantes o animals -la reproducció, la predació, el moviment, el sexe i més- són realment invencions bacterianes antigues. Molt abans de l'aparició evolutiva dels animals i de les plantes més simples, els bacteris ja havien escrit els primers capítols de la història de la vida. Desxifrar aquesta història ancestral és una tasca científica apassionant, i aquesta obra de Lynn Margulis i Michael F. Dolan ens hi aproxima sense que necessitem una formació científica prèvia.

Franco Martínez, J. [Josep] & Lazcano, A. [Antonio] & Margulis, L. [Lynn] & Peretó, J. [Juli] & Piqueras, M. [Mercè] (2007). Els inicis de la vida (2a ed.). Evolució a la Terra Precambriana. Universitat de València.

Franco Martínez, Josep y Lazcano, Antonio y Margulis, Lynn y Peretó, Juli y Piqueras, Mercè. Els inicis de la vida (2a ed.). Evolució a la Terra Precambriana. Universitat de València, 2007.

FRANCO MARTÍNEZ, Josep y LAZCANO, Antonio y MARGULIS, Lynn y PERETÓ, Juli y PIQUERAS, Mercè. Els inicis de la vida (2a ed.). Evolució a la Terra Precambriana. Valencia: Universitat de València, 2007. ISBN 978-84-9824-065-8.

Franco Martínez, Josep y Lazcano, Antonio y Margulis, Lynn y Peretó, Juli y Piqueras, Mercè. Els inicis de la vida (2a ed.). Evolució a la Terra Precambriana. Valencia: Universitat de València; 2007. 224 p.