Fitxa del llibre: Ficha técnica

El tercer sector en España y en Europa

Crisis y resilencia

Rafael Chaves Ávila, Annette Zimmer, dirs.

Col·lecció: LA NAU SOLIDÀRIA, 21

ISBN: 978-84-9134-108-6

Matèria: Dret

Coeditor: Patronat Sud-Nord

Any ed.: 2017

Enquadernació: Rústica

Focalitzada en l'anàlisi de l'evolució recent del tercer sector a Espanya i a Europa, aquesta obra se centra en tres àmbits: els serveis socials, l'esport i la cultura. Gràcies a un projecte de recerca finançat pel 7è Programa Marc de la UE entre 2014 i 2016, la recerca s'ha realitzat per un equip interdisciplinari de vuit països i diverses universitats europees.

Quin impacte ha tingut la crisi en el tercer sector europeu i en el tercer sector espanyol en particular? Les polítiques d'austeritat han destruït realment teixit associatiu i d’ONGs? Les creixents necessitats socials derivades de la crisi han rebut una major atenció per part del tercer sector? Hi ha hagut diferències entre el tercer sector dels diferents països europeus? Quines polítiques públiques es poden proposar per a donar un nou impuls al tercer sector? Aquestes han estat les principals qüestions que han abordat un equip de recerca interdisciplinària de vuit països i diverses universitats europees, mitjançant projecte de recerca finançat pel 7è Programa Marc de la UE entre 2014 i 2016. Aquesta obra recull una síntesi dels principals resultats, especialment aquells relatius al cas espanyol.