Product Documents

El nacimiento y la construcción del Estado moderno

Homenaje a Jaume Vicens Vives

J. Albareda Salvadó, M. Janué i Miret, eds.

Col·lecció: Història, 121

ISBN: 978-84-370-8234-9

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2012

El present llibre és el resultat de les V Jornades de Debat de l'Institut Universitari d'Història Jaume Vicens Vives (Barcelona, 2010), dedicada a la commemoració del centenari del naixement i, alhora, dels 50 anys de la mort de Jaume Vicens Vives, qui tant va influir en la renovació de la historiografia catalana i espanyola de la segona meitat del segle XX. Estructurat en dues parts, el volum dedica la primera a Vicens, i s'inclou la reedició de la seva ponència sobre l'Estat als segles XVI i XVII, que va preparar per presentar al XI Congrés de Ciències Històriques celebrat a Estocolm el 1960, i dos textos més seus, fins ara inèdits, de temàtica anàloga. La segona part d'aquesta obra reuneix quatre ponències presentades a la Jornada, que analitzen les característiques del naixement i la construcció de l'Estat modern i contemporani en diversos contextos.

PARTE I

JAUME VICENS VIVES Y EL ESTADO MODERNO

VICENS Y LA FORMACIÓN DEL ESTADO: UNA NOTA INTRODUCTORIA

ESTRUCTURA ADMINISTRATIVA ESTATAL EN LOS SIGLOS XVI Y XVII

LA MONARQUÍA DEL SIGLO XVI

EL ABSOLUTISMO

EL ÚLTIMO VICENS

PARTE II

NUEVAS PERSPECTIVAS SOBRE EL ESTADO MODERNO

MONARQUÍA ABSOLUTA Y ABSOLUTISMO EN FRANCIA. EL REINADO DE LUIS XIV REVISITADO

LOS LÍMITES DEL REFORMISMO DEL SIGLO XVIII EN ESPAÑA

EL PROCESO DE CONSTRUCCIÓN DEL ESTADO EN AMÉRICA LATINA DURANTE EL SIGLO XIX

OFERTAS Y DEMANDAS EN LA DEMOCRATIZACIÓN DEL ESTADO EN EUROPA (1860-1930)

Albareda Salvadó, J. [Joaquim] (2012). El nacimiento y la construcción del Estado moderno. Homenaje a Jaume Vicens Vives. Universitat de València.

Albareda Salvadó, Joaquim. El nacimiento y la construcción del Estado moderno. Homenaje a Jaume Vicens Vives. Universitat de València, 2012.

ALBAREDA SALVADÓ, Joaquim. El nacimiento y la construcción del Estado moderno. Homenaje a Jaume Vicens Vives. Valencia: Universitat de València, 2012. ISBN 978-84-370-8234-9.

Albareda Salvadó, Joaquim. El nacimiento y la construcción del Estado moderno. Homenaje a Jaume Vicens Vives. Valencia: Universitat de València; 2012. 200 p.