Cambio laboral y políticas inclusivas

María Belén Cardona, dir., Vanessa Cordero, coord.

ISBN: 978-84-9133-113-1

Matèria: economia

Any ed.: 2017

Enquadernació: cartoné

Pàgines: 442

Aquesta obra recull les reflexions sorgides en la Trobada internacional Canvi Laboral i Polítiques Inclusives. Àmbit Local sobre el paper dels instruments públics de protecció social com a amortidors dels canvis laborals. Les aportacions giren entorn de tres eixos temàtics: la política d'ocupació, la política de protecció social i els fenòmens de descentralització productiva.

El paper dels instruments públics de protecció social com a amortidors dels canvis laborals cobra un especial protagonisme en el context actual, caracteritzat per elevats nivells de pobresa i exclusió social dels treballadors. El llibre recull les reflexions que sobre aquestes qüestions es van efectuar en la Trobada internacional Canvi Laboral i Polítiques Inclusives. Àmbit Local”. En concret, les aportacions giren entorn de tres eixos temàtics. En la primera part s'aborden els instruments que la política d'ocupació pot posar al servei de la creació i el manteniment de l'ocupació de les persones que es troben en una posició de major vulnerabilitat. En la segona part, es reflexiona sobre el sistema de protecció social. I, finalment, s'analitzen diverses qüestions relacionades amb els fenòmens de descentralització productiva, que està augmentant la precarietat entre els treballadors.