Boscos i muntanyes. La naturalesa de Rosa Torres

Submatèries: arts plàstiques

Idioma: català, castellà

Any ed.: 2012

El llenguatge pictòric de Rosa Torres és molt característic, amb aquella exigència de reduir la imatge a la seua mínima expressió. Això ho aconsegueix de manera especialment brillant amb els paisatges, en una mena deconstrucció de la imatge. Se centra de manera especial en els paisatges d'interior: en els boscs i en les muntanyes, reduint l'essència de la natura mediterrània a unes quantes notes de color. Aquesta visió seua, reducció d'una reducció, també l'aplica en el moment d'interpretar alguns jardins urbans, com un pas més en l'anàlisi de la nostra natura. El catàleg, que recull les obres de l'exposició homònima, compta amb la col.laboració dels crítics J.F. Yvars, Alfonso de la Torre, Romà de la Calle i Francesc Miralles, i una introducció de Martí Domínguez. En ell s'agrupen una part molt significativa de la seua obra, inèdita en gran part, des dels vuitanta fins ara.

VV.AA. (2012). Boscos i muntanyes. La naturalesa de Rosa Torres. Universitat de València.

VV.AA. Boscos i muntanyes. La naturalesa de Rosa Torres. Universitat de València, 2012.

VV.AA. Boscos i muntanyes. La naturalesa de Rosa Torres. Valencia: Universitat de València, 2012. ISBN 978-84-370-89317.

VV.AA. Boscos i muntanyes. La naturalesa de Rosa Torres. Valencia: Universitat de València; 2012. 170 p.