Índex del llibre:

Col·lecció: Cinc Segles, 39

ISBN: 978-84-9134-299-1

Matèria: història

Submatèries: història contemporània, història moderna

Any ed.: 2018

Enquadernació: cartoné

Pàgines: 592

Altres formats:

Epub

L'estudi de les universitats ha ampliat els seus camps de treball i s'ha obert a noves dimensions i a no pocs temes col·laterals que enriqueixen l'estricta història universitària, com pot veure's en moltes contribucions d'aquest llibre. Entre aqueixos temes col·laterals, han d'esmentar-se els vinculats a l'Església, com les rendes eclesiàstiques, la evangelització d'indis, la inquisició, la Contrareforma i els jesuïtes. Així mateix, en una dimensió política, sorgeixen temes com la burocratització dels estats, centralització, la nacionalització de classes mitjanes, el liberalisme, els feixismes i els exilis polítics. A tot açò s'afegeix la universitat com a espai social, les relacions entre universitats i la història urbana, les mirades a la universitat des de fora, la simbologia d'aquestes institucions i fins i tot les biografies integrades en el context social, que mostren, també en aquest camp, el retorn al subjecte com a tema historiogràfic.