Índex del llibre:

Col·lecció: Cinc Segles, 39

ISBN: 978-84-9134-299-1

Matèria: història

Submatèries: història contemporània, història moderna

Any ed.: 2018

Enquadernació: cartoné

Pàgines: 592

L'estudi de les universitats ha ampliat els seus camps de treball i s'ha obert a noves dimensions i a no pocs temes col·laterals que enriqueixen l'estricta història universitària, com pot veure's en moltes contribucions d'aquest llibre. Esbrinar la funció social de les universitats en cada temps ha sigut la qüestió central del nou estudi de la història universitària.

L'estudi de les universitats ha ampliat els seus camps de treball i s'ha obert a noves dimensions i a no pocs temes col·laterals que enriqueixen l'estricta història universitària, com pot veure's en moltes contribucions d'aquest llibre. Entre aqueixos temes col·laterals, han d'esmentar-se els vinculats a l'Església, com les rendes eclesiàstiques, la evangelització d'indis, la inquisició, la Contrareforma i els jesuïtes. Així mateix, en una dimensió política, sorgeixen temes com la burocratització dels estats, centralització, la nacionalització de classes mitjanes, el liberalisme, els feixismes i els exilis polítics. A tot açò s'afegeix la universitat com a espai social, les relacions entre universitats i la història urbana, les mirades a la universitat des de fora, la simbologia d'aquestes institucions i fins i tot les biografies integrades en el context social, que mostren, també en aquest camp, el retorn al subjecte com a tema historiogràfic.