Un peu dins, un peu fora

La immigració de residents europeus al municipi de Teulada

Carles X. Simó Noguera, Jordi Giner Monfort

ISBN: 978-84-370-9049-8

Matèria: geografia, sociologia i política

Idioma: català

Coeditor: Institut d'Estudis Comarcals de la Marina Alta, Ajuntament de Teulada

Any ed.: 2012

En els darrers quaranta anys el municipi de Teulada ha viscut un procés de transformació pel qual, actualment, més de la meitat de la població resident és d'origen estranger. El llibre analitza la realitat dels immigrants residents des d'una òptica nova en l'anàlisi dels processos d'inserció, amb dades bàsiques per definir els perfils i comportaments dels residents europeus.

Altres formats:

eBook

En els darrers quaranta anys el municipi de Teulada ha viscut un procés de transformació pel qual, actualment, més de la meitat de la població resident és d'origen estranger. El llibre analitza la realitat dels immigrants residents des d'una òptica nova en l'anàlisi dels processos d'inserció. Aquesta és una investigació imprescindible per a fer un acostament rigorós i documentat a la realitat d'un municipi valencià on el turisme i els processos d'immigració residencial es donen la mà, i per a entendre les dificultats de la inserció que protagonitzen els immigrants no laborals de la UE27. L'obra aporta dades bàsiques per a la recerca d'una definició clara dels perfils i comportaments dels residents europeus així com una sòlida aportació a l'anàlisi d'un fenomen tan ignorat com és la migració de jubilats europeus i les dinàmiques que ha desenvolupat.