Teatro Colegial Colonial de jesuitas de México a Chile

Matèria: filologia

Submatèries: filologia espanyola

Any ed.: 2013

Aquest volum presenta dos col.loquis del teatre de col.legi dels jesuïtes en l'Ultramar hispànic, un d'inèdit i un altre en edició crítica. Esdevenen una mostra de dos gèneres del teatre escolar: l'ègloga i el debat doctrinal, que desemboca en lloa, propi de les aules universitàries, especialment en la seua modalitat de defensa de la concepció immaculada de Maria.

Altres formats:

eBook

Aquest volum presenta dos col·loquis del teatre de col·legi dels jesuïtes en l'Ultramar hispànic, un d'inèdit i un altre en edició crítica necessària. Són una mostra de dos gèneres del teatre escolar: l'ègloga i el debat doctrinal, que desemboca en lloa, propi de les aules universitàries, especialment en la seua modalitat de defensa de la concepció immaculada de Maria. "El Coloquio a lo pastoril a la elección del P. Provincial." (Mèxic, 1598), es deu al P. Juan Cigorondo, poeta i dramaturg jesuïta; el "Coloquio de la Concepción", d'autor anònim, es va compondre a Santiago de Xile en 1732. En tots dos es consagra en acció i text el predomini de la Província de Mèxic: en la cessió solidària d'un capaç dirigent a la del Perú i, en el segon, a través dels textos de sor Juana Inés de la Creu que formen la seua columna vertebral de debat i lloa.