Surge amica mea et veni

Matèria: art

Submatèries: arts plàstiques

Any ed.: 2012

Aquest catàleg recull textos i dibuixos de l'exposició «Surge amica mea et veni» de Mery Sales, en la que l'artista presenta la seua raó pictòrica a través de la vida i obra de la filòsofa i assagista María Zambrano. Com va escriure la filòsofa, la necessitat de mirar i mirar-se de l'ésser humà mitjançant les paraules i els quadres és la cerca irrenunciable d'alguna cosa perduda. Pintar pot veure's, com una forma alternativa de pensar; és aquesta possibilitat la que ha empès a Mery Sales a visualitzar i pintar d'una altra manera. En la motivació inicial d'aquest treball intervé la forma de sentir la pintura que va tenir María Zambrano, amb qui l'artista comparteix uns mateix símbols i senyals: les formes de parlar de la llum; l'incendi i la flama en l'ombra; el tremolor i el buit; la sendera i les claredats dels boscos, l'aigua i els espais líquids, entre uns altres.

VV.AA. (2012). Surge amica mea et veni. Razón poética, Maria Zambrano. Razón pictórica, Mery Sales. Universitat de València.

VV.AA. Surge amica mea et veni. Razón poética, Maria Zambrano. Razón pictórica, Mery Sales. Universitat de València, 2012.

VV.AA. Surge amica mea et veni. Razón poética, Maria Zambrano. Razón pictórica, Mery Sales. Valencia: Universitat de València, 2012. ISBN 978-84-370-8861-7.

VV.AA. Surge amica mea et veni. Razón poética, Maria Zambrano. Razón pictórica, Mery Sales. Valencia: Universitat de València; 2012. 64 p.