Sobre la igualtat dels dos sexes

F. Poulain de la Barre

Intr.: Neus Campillo

Anna Montero

ISBN: 978-84-370-1306-0

Matèria: estudis feministes, filosofia

Coeditor: Universitat d’Alacant, Universitat Jaume I

Any ed.: 1993

Aquesta obra filosòfica aplica el mètode cartesià a un tema social i polític, la desigualtat entre els dos sexes, arran de la consideració que aquesta desigualtat representa el prejudici més universal i més arrelat. El llibre exposa dues qüestions: el fonament filosòfic-teòric del feminisme i del desenvolupament d'una raó pràctica des del cartesianisme.

Aquesta obra filosòfica aplica el mètode cartesià a un tema social i polític, la desigualtat entre els dos sexes, arran de la consideració que aquesta desigualtat representa el prejudici més universal i més arrelat. Atès que la crítica al prejudici és exponent del pensament il·lustrat i que aquesta es fa des de la raó cartesiana, s'hi palesen almenys dues qüestions: el valor de la raó per posar en dubte la desigualtat entre els homes, en aquest cas entre homes i dones, i el valor del pensament il·lustrat enfront dels costums arrelats en interessos de domini, en aquest cas del domini dels homes sobre les dones.