Silenci, oblit i preservació de la memòria democràtica

Una aportació interdisplinària

Gabriel Sansano, ed.

Col·lecció: Memòria Democràtica, 3

ISBN: 978-84-9134-375-2

Matèria: història

Idioma: català

Coeditor: Universitat d'Alacant, Universitat Jaume I

Any ed.: 2018

El volum és fruit de les sessions de treball convocades pel grup d’investigació «Història i poètiques de la memòria». Aplega treballs en català i castellà, que analitzen, amb un caràcter interdisciplinari, diferents aspectes relatius a la memòria democràtica, la seua recuperació i preservació. S’hi poden trobar col·laboracions d’historiadors com José Miguel Santacreu o Vicent Gabarda, d’experts en literatura com José Vicente Saval i Virgilio Tortosa, o en teatre, com Isabel Marcillas, en l’anàlisi del discurs com Lluis Quintana i d’allò fantàstic, com Alfons Gregori, o historiadors de l’educació com Rafael Sebastià. Els bombardejos de la Legió Còndor, la depuració de l’Escola Normal de Magisteri d’Alacant, el tractament ficcional del final de la II República a Alacant, la reconstrucció dels temples com a propaganda del règim, el Valle de los Caídos, Manuel Vázquez Montalbán o Helena Tornero, i el testimoni d’un represaliat del tardofranquisme, són alguns dels temes que es poden trobar en el llibre. El resultat és una visió polièdrica sobre la necessitat de recuperar i conservar la memòria democràtica recent.

Sansano, G. [Gabriel ] (ed.) (2018). Silenci, oblit i preservació de la memòria democràtica. Una aportació interdisplinària. Universitat de València.

Sansano, Gabriel (ed.). Silenci, oblit i preservació de la memòria democràtica. Una aportació interdisplinària. Universitat de València, 2018.

SANSANO, Gabriel (ed.). Silenci, oblit i preservació de la memòria democràtica. Una aportació interdisplinària. Valencia: Universitat de València, 2018. ISBN 978-84-9134-375-2.

Sansano, Gabriel (ed.). Silenci, oblit i preservació de la memòria democràtica. Una aportació interdisplinària. Valencia: Universitat de València; 2018. 218 p.