Mètode, 93. Los problemas del milenio

Retos que hacen progresar las matemáticas

Martí Domínguez Romero, dir.

Matèria: ciències

Submatèries: física

Any ed.: 2017

La revista Mètode dedica el seu monogràfic a analitzar els reptes matemàtics encara per resoldre. Coordinat per Sergio Segura de León, llicenciat i doctor en Matemàtiques per la Universitat de València «Els problemes del mil·lenni» ha reunit les signatures de Pilar Bayer, Xavier Mora, Vicente Muñoz i María Teresa Lozano. A més, trobem una entrevista a Louis Nirenberg, professor de matemàtiques de la Universitat de Nova York i Premi Abel 2015. Els articles s’acompanyen de les fotografies d’Ana Yturralde, que reflecteixen el repte de les matemàtiques davant problemes encara per resoldre. S’hi inclou també una entrevista a Maria Blasco, directora del Centre Nacional d’Investigacions Oncològiques, i una conversa amb Jean Bricmont i Richard Dawkins. També s’hi troba l’article «Del laboratori als tribunals», on Cristina Junyent vincula la biologia molecular amb la genètica forense. A més, Jordi Miralda fa una revisió crítica sobre l’obra lul·liana, i amb Enric Marco, Julián Blanco i José Luis Gasent viatgem a l’infern del sol. La revista recull també un article de Guillermo Mateu, Lucas Monzani i Roger Muñoz sobre el paper del cervell en les decisions financeres, i una tribuna de Rafel Crespo, vicerector d’Estudis de Postgrau de la Universitat de València i llicenciat i doctor en matemàtiques per la mateixa institució, que ens recorda la idoneïtat d’aquest número tot coincidint amb el cinquanta aniversari de la creació dels estudis de matemàtiques a València.

Martí Domínguez Romero, d. [dir.] (2017). Mètode, 93. Los problemas del milenio. Retos que hacen progresar las matemáticas. Universitat de València.

Martí Domínguez Romero, dir. Mètode, 93. Los problemas del milenio. Retos que hacen progresar las matemáticas. Universitat de València, 2017.

MARTÍ DOMÍNGUEZ ROMERO, dir. Mètode, 93. Los problemas del milenio. Retos que hacen progresar las matemáticas. Valencia: Universitat de València, 2017. ISBN 9772171911935.

Martí Domínguez Romero, dir. Mètode, 93. Los problemas del milenio. Retos que hacen progresar las matemáticas. Valencia: Universitat de València; 2017. 124 p.