Product Documents

Recepción, imagen y memoria del arte del pasado

Luis Arciniega García, Amadeo Serra Desfilis, eds.

ISBN: 978-84-9133-127-8

Matèria: art

Idioma: castellà, anglès, italià

Any ed.: 2018

En aquest volum es recullen recerques que analitzen l'ús i el significat dels vestigis del passat com a resultat de decisions que impliquen destruccions, restauracions, reutilitzacions i intervencions conscients al llarg del temps, i revelen, al seu torn, actituds i valors canviants, interessos precisos i intencions manifestes o latents. L'estudi del passat a través dels seus antics vestigis, l'anhel d'un passat gloriós i la definició d'una identitat entre la memòria i l'oblit són part de les tendències culturals comunes d'Europa en època medieval i moderna i han tingut conseqüències duradores en la disciplina de la història de l'art. El contingut dels treballs ací reunits es basa en la conjunció de tres camps principals: 1. Recepció: Ruïnes i fragments. Destruccions, conservació, veneració i espoli dels vestigis materials del passat. 2. Imatge i identitat urbana: aspectes d'iconografia i política de la imatge urbana. 3. Imatge i memòria: formes de construcció de la memòria, des de l'oblit fins a la seua fixació a través de la fotografia i el mitjà digital, i la restauració.

Arciniega García, L. [Luis] & Serra Desfilis, A. [Amadeo ] (eds.) (2018). Recepción, imagen y memoria del arte del pasado. Universitat de València.

Arciniega García, Luis y Serra Desfilis, Amadeo (eds.). Recepción, imagen y memoria del arte del pasado. Universitat de València, 2018.

ARCINIEGA GARCÍA, Luis y SERRA DESFILIS, Amadeo (eds.). Recepción, imagen y memoria del arte del pasado. Valencia: Universitat de València, 2018. ISBN 978-84-9133-127-8.

Arciniega García, Luis y Serra Desfilis, Amadeo (eds.). Recepción, imagen y memoria del arte del pasado. Valencia: Universitat de València; 2018. 484 p.