Razón y utopía en la sociedad industrial. Un estudio sobre Saint Simon

Matèria: filosofia

Coeditor: Departament de Filosofia

Any ed.: 1992

L'obra de Saint-Simon és una anàlisi de la societat industrial -una reflexió sobre la modernitat- que constata les paradoxes i els límits del nou ordre. Les diferents possibilitats científiques i ideològiques que introdueix per a legitimar el poder industrial necessiten de raó i utopia com a resposta a la crisi de la nova societat. Aquest estudi posa de manifest l'articulació entre ciència, ideologia i utopia al exposar en ella la gènesi de dues concepcions clàssiques en filosofia social: el positivisme i el marxisme. Incidint en els problemes teòrics i ideològics que implica, la presenta com una obra paradigmàtica de moltes de les actuals controvèrsies en la teoria social.

Campillo Iborra, N. [Neus] (1992). Razón y utopía en la sociedad industrial. Un estudio sobre Saint Simon. Universitat de València.

Campillo Iborra, Neus. Razón y utopía en la sociedad industrial. Un estudio sobre Saint Simon. Universitat de València, 1992.

CAMPILLO IBORRA, Neus. Razón y utopía en la sociedad industrial. Un estudio sobre Saint Simon. Valencia: Universitat de València, 1992. ISBN 978-84-370-0941-4.

Campillo Iborra, Neus. Razón y utopía en la sociedad industrial. Un estudio sobre Saint Simon. Valencia: Universitat de València; 1992. 192 p.