Purpureae Vestes II. Vestidos, textiles y tintes

Estudios sobre la producción de bienes de consumo en la Antigüedad

C. Alfaro, L. Karali, eds.

ISBN: 978-84-370-7028-5

Matèria: història

Idioma: castellà, francès, anglès

Any ed.: 2008

Mitjançant la celebració de reunions científiques es pretén aprofundir en aspectes sobre les diferents formes de fer en l'àmbit dels tèxtils de la Mediterrània antiga. Les actes que es presenten són el fruit del treball portat a terme a Atenes sota els auspicis de la Universitat d'aquesta ciutat, de l'Associació d'Amics dels Museus i de la Universitat de València

L'estudi dels tèxtils antics està assolint un auge extraordinari que posa de manifest la seua pròpia riquesa i interès. En el nostre cas, aquest interès ha anat obrint-se camí a través de la celebració de reunions científiques que cerquen aprofundir en aspectes molt variats, en ocasions amb caràcter multidisciplinari, sobre les diferents formes de fer en l'àmbit dels tèxtils de la Mediterrània antiga. En qualsevol cas, està clar que estudiar els teixits d'altres èpoques és una mica més que fer-ne anàlisis morfològiques o descripcions puntuals dels tipus de trames emprades. El tema és molt ampli i enfonsa les seues arrels en l'economia, la tecnologia i la història social antigues. Les actes que es presenten són el fruit del treball portat a terme a Atenes sota els auspicis de la Universitat d'aquesta ciutat, de l'Associació d'Amics dels Museus i de la Universitat de València.