Índex del llibre:

Fitxa Llibre:

Pensar la complejidad. Crisis y metamorfosis (1ª ed. rústica)

Edgar Morin

Ana Sánchez, ed.

Col·lecció: Honoris Causa, 26

ISBN: 978-84-9134-367-7

Matèria: filosofia, sociologia i política

Any ed.: 2019

Format: 16,5 x 23 cm.

Pàgines: 192

Els textos recollits en aquest volum, publicat amb motiu de la investidura d’Edgar Morin com a doctor honoris causa per la Universitat de València, són una succinta mostra de la seua ingent obra. La seua originalitat rau en l’elaboració i aplicació de nocions i conceptes d’una teoria de la complexitat: de formació marxista, reelabora la noció de dialèctica per la de dialògica, basant-se en la teoria de sistemes i la cibernètica.

Abordar l’obra d’Edgar Morin –sociòleg, politòleg, epistemòleg, periodista...–, requereix renunciar al pensament compartimentat. El seu esforç per concebre la complexitat antroposocial el condueix al pensament complex, transdisciplinar. La seua originalitat resideix en l’elaboració i aplicació de nocions i conceptes d’una teoria de la complexitat: de formació marxista, reelabora la noció de dialèctica per la de dialògica, a partir de la teoria de sistemes i la cibernètica. En ‘El Mètode’ relliga molt diverses disciplines, del coneixement científic (física, biologia) a l’ètica. Els textos recollits en aquest volum, publicat amb motiu de la seua investidura com a doctor honoris causa per la Universitat de València, són una succinta mostra de la seua ingent obra.