Swipe to the left

Més de 40.000 persones assisteixen a la vuitena edició de FILUNI a Mèxic amb la Universitat de València com a convidada d’honor

Fa 10 dies | Per
Més de 40.000 persones assisteixen a la vuitena edició de FILUNI a Mèxic amb la Universitat de València com a convidada d’honor

La Fira Internacional del Llibre de les Universitàries i els Universitaris (FILUNI) conclou un any més amb una assistència multitudinària entre públic lector, comunitats universitàries i professionals del sector. Com a convidada d’honor de l’edició de 2026, la Universitat de València (UV) va comptar amb un estand principal al certamen pel qual van passar més de 40.000 persones. La installació creada per Art al Quadrat per a l’expositor estava inspirada en la figura de María Moliner.

Entre el 25 i el 30 d’agost, la UV va apropar a FILUNI una mostra de la seua producció acadèmica, editorial i cultural. En els sis dies de fira es van exposar una selecció de 4.000 exemplars de 550 títols editats per Publicacions de la Universitat de València (PUV). Amb diverses exposicions i activitats es van abordar temàtiques com la memòria social de la dana de València, la funció cultural dels cartells, la figura de Berlanga, les cultures minoritzades o els tresors de la biblioteca històrica de la UV.

Amb més d’un miler d’exemplars venuts, les obres amb més demanda a l’estand van ser els de les coedicions amb la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), que es presentaven en primícia a FILUNI i versaven sobre l’exili republicà o la cultura maia: El exilio republicano español; Popol Vuh. Las mujeres del amanecer y La vida desplazada. Manuela Ballester y el arte en el exilio. També van ser un èxit de vendes: El Tercer Reich. Historia de una dictadura i Repensar el cerebro: Secretos de la Neurociencia.

Entre les coedicions que es van donar a conèixer destaquen: En Defensa de la Cultura. Diálogos entre ayer y hoy, que inclou assajos d’Antoni Furió, Martí Domínguez, Paco Cerdá, Luis García Montero, Purificació Mascarell, Zira Box, Yásnaya Elena A. Gil, Olivia Teroba, Javier Sicilia, Carmen Boullosa, Sandra Lorenzano i Jorge Comensal, i Los muros del exilio. Manuela Ballester y Josep Renau en México, dedicat a dues figures fonamentals de l’avantguarda valenciana exiliada.

Amb l’objectiu d’afrontar reptes comuns i continuar enfortint la xarxa iberoamericana del coneixement, la UV també va coorganitzar diverses jornades internacionals paralleles a la fira. Professionals de la institució participaren en trobades sobre edició universitària, biblioteques, llibreries universitàries i drets d’autor, en les quals compartiren experiències sobre accés obert, intelligència artificial, circulació del coneixement i preservació del patrimoni documental.

Veure notícia anterior