Mujeres y familia en el Marruecos modernizado

Elena H. Corrochano

Col·lecció: Feminismos

ISBN: 978-84-376-2460-0

Matèria: estudis feministes, història, sociologia i política

Submatèries: història contemporània

Coeditor: Ediciones Cátedra, Instituto de la Mujer

Any ed.: 2008

L'autora ens ofereix una visió integral de la situació de les dones en el nord urbà del Marroc. L'estudi reflecteix el procés modernitzador de l'Estat marroquí amb Hassan II, que lluny de buscar la igualtat dels gèneres, reafirma la situació social de les dones mitjançant la consolidació de la família patriarcal com a pilar de la societat.

Aquest llibre pretén donar una visió integral de la situació de les dones en el nord urbà del Marroc, partint del concepte d'institució «voraç», aplicat a la família com a grup que demanda una lleialtat incondicional i exclusiva a tots els seus membres, en una societat que va ser definida per Fátima Mernissi com una societat modernitzada. En aquest sentit, l'autora mostra com el projecte modernitzador de l'Estat marroquí amb Hassan II, lluny de buscar la igualtat dels gèneres, reafirma la situació social de les dones mitjançant la consolidació de la família patriarcal com a pilar de la societat, combinant aquelles institucions que concreten un Estat que es definia a si mateix com a democràtic amb el manteniment de les relacions entre sexes organitzades per les actuacions dels subjectes dins de la família i el parentiu.