Mètode, 99. Interconectados. Máquinas y humanos ante el siglo 10101

Martí Domínguez Romero, dir.

Matèria: ciències

Submatèries: biologia

Any ed.: 2018

El número de tardor de Mètode «Interconnectats. Màquines i humans davant del segle 10101» tracta de mostrar una panoràmica general del món de la robòtica i la intel·ligència artificial des del punt de vista de sis experts en el seu camp. Obre el monogràfic l’investigador del CSIC Ramon López de Mántaras, que ens resumeix els avanços de la intel·ligència artificial des que fou plantejada als anys seixanta i els reptes que encara té pel davant. Per la seua banda, l’expert en xarxes neuronals artificials Joan Serrà aborda la qüestió de les propietats poc intuïtives que aquestes presenten en els processos d’aprenentatge profund, mentre que el professor de l’Escola Politècnica de Lausana José del R. Millán ens parla de les interfícies cervell-computadora. Endinsant-nos més en l’aspecte de la robòtica, Eiichi Yoshida, de l’Institut Nacional de Ciència i Tecnologia del Japó, fa una repassada històrica a l’evolució dels robots humanoides, mentre que l’expert en robòtica humanitària Raj Madhavan ens parla de les aplicacions positives que poden tenir els robots en la societat. Finalment, la investigadora de l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial Carme Torras explora com la ciència-ficció ha tractat i segueix tractant possibles escenaris d’interacció entre humans i robots.

Martí Domínguez Romero, d. [dir.] (2018). Mètode, 99. Interconectados. Máquinas y humanos ante el siglo 10101. Universitat de València.

Martí Domínguez Romero, dir. Mètode, 99. Interconectados. Máquinas y humanos ante el siglo 10101. Universitat de València, 2018.

MARTÍ DOMÍNGUEZ ROMERO, dir. Mètode, 99. Interconectados. Máquinas y humanos ante el siglo 10101. Valencia: Universitat de València, 2018. ISBN 9772171911997.

Martí Domínguez Romero, dir. Mètode, 99. Interconectados. Máquinas y humanos ante el siglo 10101. Valencia: Universitat de València; 2018. 120 p.