Mètode, 86. Paraula de ciència

La retòrica de la comunicació científica

Martí Domínguez Romero, dir.

Matèria: ciències

Sota el títol «Palabra de ciencia», el monogràfic d'aquest número de Mètode, està coordinat pel catedràtic de Filologia Catalana a la UJI, Vicent Salvador. Centrat en el llenguatge de la ciencia, hi col·laboren Sebastià Serrano (Universitat de Barcelona), que ens acosta a les paradoxes; Leah Ceccarelli (Universitat de Washington), que explica com es transmet la identitat del científic a través de les pel·lícules de zombis; Dominique Maingueneau (Universitat París-Sorbona), que se centra en la llengua triada per a la comunicació internacional del coneixement; Celeste Condit (Universitat de Geòrgia), amb l'anàlisi dels discursos de l'OMS durant la recent epidèmia d'ebola; Tomás Albadalejo (Universitat Autònoma de Madrid), que analitza els elements del discurs en un text de Santiago Ramón y Cajal; i, finalment, Evelyn Fox Keller (Institut Tecnològic de Massachusetts) aborda la complexitat de definir conceptes en revisió contínua, com passa en la genètica. Completa el monogràfic l'entrevista al lingüista americà George Lakoff. El número compta també amb la col·laboració de l'artista Pere Salinas, que a través de la sèrie «Retòrica del blau» ens endinsa en la conversa que s'estableix, tant en l'art com en la ciència, entre emoció i racionalitat. El número 86 de Mètode ofereix també les entrevistes a Caterina Biscari, directora del sincrotró ALBA, i a Daniel C. Dennett, codirector del Centre d'Estudis Cognitius de la Universitat de Tufts (EUA). Hi trobareu, a més, l'article «Reivindicació de l'etnobotànica», de Joan Vallès i Teresa Garnatje, i «Cultius transgènics 2.0», de Maria Josep Picó.

Martí Domínguez Romero, d. [dir.]Mètode, 86. Paraula de ciència. La retòrica de la comunicació científica. Universitat de València.

Martí Domínguez Romero, dir. Mètode, 86. Paraula de ciència. La retòrica de la comunicació científica. Universitat de València.

MARTÍ DOMÍNGUEZ ROMERO, dir. Mètode, 86. Paraula de ciència. La retòrica de la comunicació científica. Valencia: Universitat de València. ISBN 9771133398869.

Martí Domínguez Romero, dir. Mètode, 86. Paraula de ciència. La retòrica de la comunicació científica. Valencia: Universitat de València; 116 p.