Memòria i vigència d'un compromís

Universitaris contra la dictadura

Norberto Piqueras Sánchez, M.ª José Millán Trujillo, coords.

Col·lecció: Catàlegs d'Exposicions

ISBN: 978-84-370-9091-7

Matèria: història, sociologia i política

Idioma: català

Any ed.: 2013

Enquadernació: cartoné

Aquest catàleg, a l'igual que l'exposició homònima, realitza un recorregut cronològic pel moviment estudiantil contra el franquisme, que es va donar a la Universitat de València. A més de les imatges de la mostra, en aquest volum comparteixen espai de reflexió destacats historiadors i estudiosos del món actual, que observen conjuntament el passat i el present dels moviments estudiantils.

L'exposició "Memòria i vigència d'un compromís. Universitaris contra la dictadura" junt amb aquest catàleg forma part de la aposta que la Universitat de València fa per la recuperació i el foment de la memòria democràtica. La Universitat va viure el combat per la llibertat del país i en va ser alhora escenari i protagonista, tal i com es recull en estes pàgines. Així, es realitza un recorregut cronològic pel moviment estudiantil contra el franquisme a la Universitat de València i, a l'igual que en l'exposició convivien històries i testimonis, el volum recull algunes experiències en primera persona. A més de les imatges de la mostra, en aquest catàleg comparteixen espai de reflexió destacats historiadors i estudiosos del món actual, que observen conjuntament el passat i el present dels moviments estudiantils i ciutadans protagonitzats pels joves.