Melchor de Villena (1564-1655)

La Cátedra de Botánica Médica, la Peste de 1647 y el Colegio de los Santos Reyes Magos

Amparo Felipo, Francisco Javier Peris

Col·lecció: Cinc Segles

ISBN: 978-84-370-7817-5

Matèria: ciències, història, medicina

Submatèries: biologia, història moderna

Any ed.: 2010

Enquadernació: cartoné

Aquest llibre pretén aprofundir en la complexitat de Melchor de Villena, seguidor estricte del galenisme contrareformista tancat a les novetats, la celebritat de les quals López Piñero i Navarro Brotons atribueixen al seu enorme prestigi com a clínic i la seua dedicació a la botànica. El llegat escrit o les exèquies que a la seua mort li va dedicar la universitat conformen el fil conductor d'aquestes pàgines.

Aquest llibre pretén aprofundir en la complexitat de Melchor de Villena; la seua polèmica vinculació a la docència universitària a través de la càtedra de Botànica Mèdica, la problemàtica derivada de la seua separació de la universitat, el procés obert davant la Real Audiència, la seua posterior reincorporació a l'activitat acadèmica, el seu protagonisme en l'elaboració de l'informe sobre la pesta que va assotar València entre 1647 i 1648 i la fundació del Col.legi dels Santos Reyes Magos. El llegat escrit o les exèquies que a la seua mort li va dedicar la universitat conformen el fil conductor d'unes pàgines que pretenen desvetllar les llums i ombres d'aquest catedràtic de la Universitat de València del segle XVII, al mateix temps que introduir-nos, de la seua mà, en els secrets menys coneguts i més ombrívols de la història d'aquesta institució.