Xiquets i xiquetes sahrauís: Guia alimentària per a les famílies d'acollida

Niños y niñas saharauis: Guía alimentaria para las familias de acogida

José M. Soriano del Castillo, coord.

ISBN: 978-84-370-7205-0

Matèria: medicina

Idioma: català, castellà

Any ed.: 2008

Cada any unes quantes famílies espanyoles acullen xiquets i xiquetes sahrauís, que procedeixen de camps de refugiats, on la nutrició infantil no és l'adequada i la situació sanitària es degrada cada vegada més, perquè molts dels metges se'n van a treballar a Espanya i a altres països. Com a conseqüència de tot això, els xiquets i les xiquetes sahrauís pateixen la proliferació de patologies nutricionals, com l'anèmia, la celiaquia o el goll. Per a pal·liar questes carències nutricionals, que es calcula que afecten el 35% dels infants sahrauís, s'edita aquesta guia alimentària dirigida a les famílies d'acollida i coordinada per José Miguel Soriano del Castillo. Un document que uneix reflexions sociopolítiques amb la realitat nutricional del poble sahrauí i que contribuirà a millorar sensiblement la salut dels xiquets i les xiquetes sahrauís durant la seua estada.

Soriano del Castillo, J. M. [José Miguel] (2008). Xiquets i xiquetes sahrauís: Guia alimentària per a les famílies d'acollida. Niños y niñas saharauis: Guía alimentaria para las familias de acogida. Universitat de València.

Soriano del Castillo, José Miguel. Xiquets i xiquetes sahrauís: Guia alimentària per a les famílies d'acollida. Niños y niñas saharauis: Guía alimentaria para las familias de acogida. Universitat de València, 2008.

SORIANO DEL CASTILLO, José Miguel. Xiquets i xiquetes sahrauís: Guia alimentària per a les famílies d'acollida. Niños y niñas saharauis: Guía alimentaria para las familias de acogida. Valencia: Universitat de València, 2008. ISBN 978-84-370-7205-0.

Soriano del Castillo, José Miguel. Xiquets i xiquetes sahrauís: Guia alimentària per a les famílies d'acollida. Niños y niñas saharauis: Guía alimentaria para las familias de acogida. Valencia: Universitat de València; 2008. 296 p.