Product Documents

¡Viva Cataluña española!

Historia de la extrema derecha en la Barcelona republicana (1931-1936)

José Fernando Mota Muñoz

Col·lecció: Història, 188

ISBN: 978-84-9134-567-1

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2020

Amb la proclamació de la República, l’extrema dreta espanyolista de Barcelona és esborrada del mapa. En pocs dies, els ultraespanyolistes passen de viure en una Dictadura, a haver d’actuar en una República que ataca tres dels seus pilars: la monarquia, la religió i l’Estat unitari. Ni el RCD Español tindrà ja la importància que havia tingut com a vehicle d’expressió política. Ja no alçaran cap fins a 1939. Aquesta obra estudia l’esdevenir d’aquests col·lectius reaccionaris, fascistitzats i feixistes de la ciutat de Barcelona entre dos fracassos, el del 14 d’abril de 1931 i la seua derrota en les urnes, i el del 19 de juliol de 1936 i la seua derrota als carrers. Per les seues pàgines transiten alfonsins, carlistes, albinyanistes, jonsistes, falangistes i un llarg etcètera de militants de l’extrema dreta. S’analitza aquest microcosmos ultra barceloní, la qual cosa permet conèixer les trajectòries vitals d’alguns dels seus components, la història de la miríada de grups i grupuscles espanyolistes que es fan i desfan al voltant d’algun líder efímer i com actuava aquesta minoria marginal en un context polític i social advers. Estem, doncs, davant una aproximació des de la història al món de la ultradreta barcelonina durant la Segona República.

Prólogo de Joan Maria Thomàs

I. ORÍGENES

II. RECONSTRUCCIÓN

III. OPORTUNIDAD

IV. FRACASO

CONCLUSIONES

Anexo: Cuadro de organizaciones de la derecha y extrema derecha españolista en Barcelona (1923-1936)

Fuentes y bibliografía

Índice antroponímico

Índice onomástico general

Mota Muñoz, J. F. [José Fernando] (2020). ¡Viva Cataluña española!. Historia de la extrema derecha en la Barcelona republicana (1931-1936). Universitat de València.

Mota Muñoz, José Fernando. ¡Viva Cataluña española!. Historia de la extrema derecha en la Barcelona republicana (1931-1936). Universitat de València, 2020.

MOTA MUÑOZ, José Fernando. ¡Viva Cataluña española!. Historia de la extrema derecha en la Barcelona republicana (1931-1936). Valencia: Universitat de València, 2020. ISBN 978-84-9134-567-1.

Mota Muñoz, José Fernando. ¡Viva Cataluña española!. Historia de la extrema derecha en la Barcelona republicana (1931-1936). Valencia: Universitat de València; 2020. 462 p.