València àrab en prosa i vers

Ana Labarta, Carmen Barceló, Josefina Veglison Elias de Molins

Col·lecció: Acadèmia dels Nocturns, 34

ISBN: 978-84-370-8132-8

Matèria: filologia

Submatèries: filologia catalana, altres

Idioma: català

Any ed.: 2011

Recopilació i traducció directa de 525 fragments de poesia i prosa literària àrab relacionats amb les terres valencianes. L'espai triat no és el que els àrabs medievals anomenaven llevant andalusí o xarq Al-Andalus, sinó que es restringeix als llocs de l'actual territori valencià. Els textos abasten temes tan diversos com l'amor a la pròpia terra; l'aventura del viatge, la descoberta i les curiositats de l'estranger; els plaers de la vida; l'amistat i l'amor; els contratemps que produeix la guerra, l'exili, la separació dels estimats; les misèries i l'efímera glòria dels poderosos, el panegíric dels prínceps, la sàtira dels enemics; l'humor; el pensament científic, les reflexions sobre el món terrenal i la vida futura, la mort, les elegies... Entre ells, s'hi poden trobar fragments coneguts, així com d'altres que mai no s'havien donat a conèixer al públic occidental.

Barceló Torres, C. [Carmen] & Labarta Gómez, A. M. [Ana María] (2011). València àrab en prosa i vers. Universitat de València.

Barceló Torres, Carmen y Labarta Gómez, Ana María. València àrab en prosa i vers. Universitat de València, 2011.

BARCELÓ TORRES, Carmen y LABARTA GÓMEZ, Ana María. València àrab en prosa i vers. Valencia: Universitat de València, 2011. ISBN 978-84-370-8132-8.

Barceló Torres, Carmen y Labarta Gómez, Ana María. València àrab en prosa i vers. Valencia: Universitat de València; 2011. 356 p.