Índex del llibre:

Josep Sorribes i Monrabal

Col·lecció: Desarrollo Territorial, 15

ISBN: 978-84-370-9659-9

Matèria: geografia, sociologia i política

Coeditor: Instituto Interuniversitario de Desarrollo Local

Any ed.: 2015

Des de 1940, la ciutat de València ha canviat de forma radical mitjançant un procés de construcció-destrucció. Hi ha hagut destrucció física i de la memòria històrica, i els nous teixits urbans i socials amb els quals s'ha de bregar no són una bicoca més enllà de la propaganda oficial.

Altres formats:

eBook

Des de 1940, la ciutat de València ha canviat de forma radical, molt més que al llarg de tot el segle XX. Ha augmentat el radi, s'hi ha construït la major part de l'estoc d'habitatges existent, la població ha crescut en més de 300.000 persones, l'àrea metropolitana s'ha consolidat i ha incorporat nous territoris. Les infraestructures i serveis s'han multiplicat. I tot això ha sigut el resultat d'un procés de construcció-destrucció. És cert que la ciutat -totes les ciutats- es construeix sobre les seues runes, però la ciutat construïda no necessàriament ha de ser motiu d'orgull. A València hi ha hagut destrucció física i de la memòria històrica, no sempre necessària i justificada, i els nous teixits urbans i socials amb els quals ens toca bregar no són una bicoca més enllà de la propaganda oficial.