Índex del llibre:

Teoria del coneixement (2a. Ed.)

Josep Lluís Blasco i Tobies Grimaltos

Col·lecció: Educació. Sèrie Materials, 21

ISBN: 978-84-370-5736-1

Matèria: filosofia

Idioma: català

Any ed.: 2003

Un text útil perquè el públic general conega els problemes fonamentals de la Teoria del Coneixement. Mètode, definició i possibilitats de coneixement, justificació, base empírica del coneixement i relació entre semàntica i epistemologia són els cinc grans apartats d'aquest llibre que, d'una manera clara i sistemàtica, s'endinsa en aquest camp essencial del pensament modern.

El conreu sistemàtic de problemes relatius al coneixement humà és una característica substantiva del pensament modern. Tanmateix, històricament, la tradició filosòfica a les universitats espanyoles s'ha mostrat molt deficitària en aquest camp. La introducció de l'epistemologia moderna, i de la modernitat en general, en el pensament espanyol ha estat un procés complex i ple d'entrebancs. A partir dels anys setanta del segle XX es va iniciar, però, un període de renovació molt intens que va canviar radicalment el panorama. En l'àmbit de la teoria del coneixement, l'aportació de Josep Lluís Blasco hi va ser de les més destacades. En aquest llibre s'ofereix una aproximació sistemàtica als problemes filosòfics que planteja el coneixement humà. Dividit en cinc grans apartats que recullen els temes més importants de l'epistemologia actual -mètode, definició i possibilitats de coneixement, justificació, base empírica del coneixement i relació entre semàntica i epistemologia-, s'adreça als estudiants de l'àmbit de les humanitats, però també de les ciències bàsiques i, més enllà, a un públic general interessat en els problemes epistemològics.