Sinopsi
Detalles
El text tracta alguns dels reptes més destacats que té plantejats la política educativa en l'actualitat. Des d'una perspectiva plural, fruit de la col·laboració de professors de diverses universitats espanyoles i mexicanes, s'aborden, amb un enfocament ampli, emprant diversos paràmetres de referència i metodologies diferents, aspectes de la política educativa que resulten de gran interès, tant a Mèxic com a Espanya. Així, s'analitza la situació de l'educació secundària i les particulars dificultats que presenta aquesta etapa formativa per a aplicar mesures de millora que siguen veritablement eficaces. També es reflexiona sobre el que ha suposat en els últims anys l'adequació de les polítiques educatives a les incessants demandes de l'aparell productiu, especialment referent a la capacitació de professionals. El llibre dedica, així mateix, un capítol a un aspecte bastant concret de l'ensenyament universitari, les tutories, les quals estan destinades a tenir en un futur pròxim un destacat paper i que es perfilen com un destacat element estretament relacionat amb la millora de la qualitat d'aquest nivell formatiu. També s'analitzen en altre apartat, alguns dels més significatius problemes que presenta la gestió de les institucions docents i les dificultats a superar quan s'introdueixen mesures per a modificar les seues maneres d'actuació internes. Finalment, es realitza un estudi sobre la significació conceptual i les propostes normatives que s'han vingut realitzant des de distintes instàncies polítiques sobre l'avaluació del sistema educatiu.