Luces y sombras del recurso al empleo de hogar

Isabel Pla Julián, coord.

ISBN: 978-84-370-6973-9

Matèria: estudis feministes

Any ed.: 2008

Aquest llibre és fruit de la investigació multidisciplinar entorn de la problemàtica del treball domèstic com a recurs a la conciliació de vida privada i professional. El treball domèstic genera una situació de dependència asimètrica entre gèneres que, al nostre judici, constitueix un escenari òptim per a observar com les desigualtats derivades de la divisió sexual del treball (desigualtats inter gèneres) es presenten travessades per les de classe i d'ètnia (desigualtat intra gèneres). Partint d'un marc teòric s'hi analitzen la informalitat i la precarietat laboral de les treballadores domèstiques -autòctones i immigrants- i les empleadores. L'heterogeneïtat de perfils biogràfics, imatges i estereotips, trajectòries laborals i condicions d'ocupació i treball s'entrellacen amb els problemes de conciliació.

Pla Julián, I. [Isabel] (2008). Luces y sombras del recurso al empleo de hogar. Universitat de València.

Pla Julián, Isabel. Luces y sombras del recurso al empleo de hogar. Universitat de València, 2008.

PLA JULIÁN, Isabel. Luces y sombras del recurso al empleo de hogar. Valencia: Universitat de València, 2008. ISBN 978-84-370-6973-9.

Pla Julián, Isabel. Luces y sombras del recurso al empleo de hogar. Valencia: Universitat de València; 2008. 312 p.