Los valores del arte en la enseñanza

Ricard Huerta, ed.

Col·lecció: Oberta, 68

ISBN: 978-84-370-5331-8

Matèria: art, psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: teoria i ensenyament, pedagogia i didàctica

Idioma: castellà

Any ed.: 2002

Enquadernació: rústica

Format: 17 x 23 cm

Pàgines: 176 pp.

11,00 €

Disponible en formato electrónico:

Sinopsi

Detalles

La mirada de l'art, lúcida i densa, és capaç d'afrontar amb èxit els reptes de la societat actual, de resoldre amb esperit crític molts dels fenòmens de la nostra cultura, integrant-hi fins i tot les seues contradiccions. Des d'un panorama de l'ensenyament poc favorable a les humanitats, el paper de l'educació artística havia de ser replantejat pels mateixos estaments implicats. En aquest llibre es recull l'opinió de prestigiosos especialistes, protagonistes reconeguts dels més diversos àmbits: artistes, crítics de l'art, pedagogs, polítics, responsables de gabinets didàctics i evidentment professionals de l'ensenyament de l'art. Tots hi aporten visions contrastades i lúcides sobre allò que ha estat, el que és, o bé el que hauria de ser l'educació artística.

Índex

Índex

ÍNDICE
La educación artística en el cambio de milenio. Pedro Ruiz Torres
La situación de las didácticas específicas. Bernardo Gómez Alonso
Los motivos de este libro. Ricard Huerta
PRIMERA PARTE
ARTE, ARTISTAS Y EDUCACIÓN
Arte, artistas y educación. Andreu Alfaro
Arte y educación hoy, carrera hacia una libertad condicionada. Sebastià Miralles
La educación artística y las artes del diseño. Albert Esteve de Quesada .
El arte desde fuera. M. Teresa Gil Ameijeiras
Razón y placer en el arte. Dimensión estética y educativa: la estética en el arte y en la vida. Isabel Cabanellas.
Los talleres en el Museu Nacional d’Art de Catalunya. Andrea A. Garcia Sastre.
Mediación del arte contemporáneo. Cruce de experiencias. Los talleres didácticos. Encarna Jiménez
La didáctica en el Centro per l’Arte Contemporanea Luigi Pecci. Paola Ballerini
La Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca: orígenes y finalidades. Los programas didácticos. Joana M. Riera
SEGUNDA PARTE
UNA CULTURA LLENA DE IMÁGENES
La educación artística y la educación de los medios en la era de la reproducción digital. Andrew Hart
Un mundo repleto de imágenes. Daniel Giralt-Miracle
Una cultura llena de imágenes. Miguel Calatayud
Hay demasiadas imágenes, pero esto no es nuevo. Victoria Combalía Dexeus.
Repensar el papel del arte en la educación desde una cultura llena de imágenes. Fernando Hernández
La especialidad de maestro en educación artística. Rosa Gratacós
Como corolario, una propuesta. Aurora Valero
La posibilidad (utópica) de un maestro especialista en educación artística. Manuel Sánchez Méndez.
La necesidad del docente especialista en educación artística. Gonzala García San Román
TERCERA PARTE
EL FUTURO DE LA EDUCACIÓN ARTÍSTICA
La construcción del discurso y de la práctica de la educación artística. José Gimeno Sacristán
El esfuerzo por educar en el arte. Carmen Alborch
Algunas tareas pendientes. Roser Juanola Terradellas
La complejidad de implantación de títulos en materias artísticas. María Tena
Valorar la experiencia para tantear el futuro de la educación artística. Imanol Agirre Arriaga
ANEXO: Conclusiones del Congreso «Los valores del arte en la enseñanza»

Citació

Huerta, R. [Ricard] (2002). Los valores del arte en la enseñanza. Universitat de València.

Huerta, Ricard. Los valores del arte en la enseñanza. Universitat de València, 2002.

HUERTA, Ricard. Los valores del arte en la enseñanza. Valencia: Universitat de València, 2002. ISBN 978-84-370-5331-8.

Huerta, Ricard. Los valores del arte en la enseñanza. Valencia: Universitat de València; 2002. 176 p.

Copiar al portapapeles