Libros en el infierno 1939

ISBN: 978-84-370-7020-9

Matèria: història

Any ed.: 2008

Requisats, rars, i curiosos són adjectius que podrien convenir a la majoria dels dos-cents llibres que en aquest catàleg i en la guia de l'exposició es reprodueixen i comenten. Són només una petita part dels molts llibres i revistes confiscats tot just acabada la Guerra Civil. Els llibres van ser dipositats en la Universitat de València perquè la seua biblioteca era, a més, Biblioteca Provincial. Van ocupar un semisoterrani que la bibliotecàries anomenaven l'infern, un terme comú en el vocabulari de les biblioteques encara que ací la referència moral es duplicava amb la reprovació del propietari, qualificat amb la nota infamant de "roig". Encara que l'origen puga ser distint, tots han compartit llargs anys de segrest i oblit i, sobretot, un dramàtic origen comú: la Guerra Civil i la derrota de la República.

VV.AA. (2008). Libros en el infierno 1939. La Biblioteca de la Universidad de Valencia. Universitat de València.

VV.AA. Libros en el infierno 1939. La Biblioteca de la Universidad de Valencia. Universitat de València, 2008.

VV.AA. Libros en el infierno 1939. La Biblioteca de la Universidad de Valencia. Valencia: Universitat de València, 2008. ISBN 978-84-370-7020-9.

VV.AA. Libros en el infierno 1939. La Biblioteca de la Universidad de Valencia. Valencia: Universitat de València; 2008. 348 p.