Product Documents

La pintura de frontera de George Catlin

Una etnografía entre la escritura de viajes y la imagen

Hasan G. López Sanz

Col·lecció: Biblioteca Javier Coy d'Estudis Nord-Americans, 160

ISBN: 978-84-9134-515-2

Matèria: filologia, sociologia i política

Submatèries: fiologia anglogermànica

Any ed.: 2019

Format: 17 x 23,5 cm

El pintor estatunidenc George Catlin va ser un pioner de l’etnografia nord-americana de principis del segle XIX que va viatjar entre 1832 i 1839 al conegut com a Llunyà Oest amb el propòsit de plasmar a l’oli la vida dels indis. Aquest estudi presenta una revisió crítica de la seua obra tenint en compte el context social, polític, literari i artístic en què la va desenvolupar, amb la finalitat de revelar les lògiques que subjauen a les seues descripcions etnogràfiques, els supòsits que permeten entendre la seua visió romàntica a l’una que enciclopèdica dels nadius d’Amèrica del Nord i les reaccions contemporànies al seu etnocentrisme cultural. Personatge fonamental de la cultura estatunidenca, la seua producció és molt rellevant no solament per a l’antropologia social i filosòfica, sinó també per als estudis artístics, literaris i culturals nord-americans entorn de la construcció de l’Altre indígena.

López Sanz, H. G. [Hasan Germán] (2019). La pintura de frontera de George Catlin. Una etnografía entre la escritura de viajes y la imagen. Universitat de València.

López Sanz, Hasan Germán. La pintura de frontera de George Catlin. Una etnografía entre la escritura de viajes y la imagen. Universitat de València, 2019.

LÓPEZ SANZ, Hasan Germán. La pintura de frontera de George Catlin. Una etnografía entre la escritura de viajes y la imagen. Valencia: Universitat de València, 2019. ISBN 978-84-9134-515-2.

López Sanz, Hasan Germán. La pintura de frontera de George Catlin. Una etnografía entre la escritura de viajes y la imagen. Valencia: Universitat de València; 2019. 134 p.