Iola Leroy, o las sombras disipadas

Frances E. W. Harper

Traducció: Ángeles Carreres

Col·lecció: Biblioteca Javier Coy d'Estudis Nord-Americans, 52

ISBN: 978-84-370-6961-6

Matèria: filologia, sociologia i política

Submatèries: fiologia anglogermànica

Any ed.: 2008

Format: 17 x 23,5 cm

Iola Leroy, or Shadows Uplifted és la novel.la més important que va escriure Frances Ellen Watkins Harper (1825-1911), una de les reformistes i escriptores afroamericanes més famoses del seu temps. Tant en la seua obra literària i assagística com en la seua faceta d'oradora, Harper es va dedicar sempre a posar en pràctica aquesta actitud a través de la seua participació en diverses causes de reforma social i va demostrar un profund compromís polític amb la vida i amb la literatura. Iola Leroy és un compendi de les preocupacions, els interessos i temes que Harper havia desenvolupat en els seus anys anteriors d'activisme polític i social. La novel.la és una història sobre l'esclavitud, sobre la diàspora afroamericana conseqüència del sistema esclavista i sobre la reunificació de la comunitat negra del nord i el sud en un objectiu comú de lluita per un futur millor.

Carreres, . [Ángeles] & Harper, F. E. [Frances E. W.] (2008). Iola Leroy, o las sombras disipadas. Universitat de València.

Carreres, Ángeles y Harper, Frances E. W. Iola Leroy, o las sombras disipadas. Universitat de València, 2008.

CARRERES, Ángeles y HARPER, Frances E. W. Iola Leroy, o las sombras disipadas. Valencia: Universitat de València, 2008. ISBN 978-84-370-6961-6.

Carreres, Ángeles y Harper, Frances E. W. Iola Leroy, o las sombras disipadas. Valencia: Universitat de València; 2008. 270 p.