Equipo Realidad: crítica, autoria i identitat

VV.AA.

Col·lecció: Catàlegs d'Exposicions

ISBN: 978-84-370-9019-1

Matèria: art

Submatèries: arts plàstiques

Idioma: català, castellà, anglès

Any ed.: 2012

Amb textos del comissari de l'exposició Javier Lacruz Navas, aquest catàleg aborda la trajectòria conjunta dels pintors Jordi Ballester i Joan Cardells, membres de l'Equip Realitat (1966-1976). La seua marxa pictòrica pertany al corrent valencià de la Crònica de la Realitat, inscrita dins del realisme crític sorgit a Espanya a mitjan dècada dels anys seixanta.

Amb textos del comissari de l'exposició Javier Lacruz Navas, aquest catàleg aborda la trajectòria conjunta dels pintors Jordi Ballester i Joan Cardells, membres de l'Equip Realitat, la marxa pictòrica de la qual va començar al febrer de 1966 i va culminar en 1976. Els quadres "Entierro del estudiante Orgaz" i "Recepción oficial"", presents en aquesta exposició, abalisen el començament i final de la trajectòria conjunta dins del corrent valencià de la Crònica de la Realitat, creada per Vicente Aguilera Cerni i animada per Tomás Llorens. Una tendència inscrita dins del realisme crític sorgit a Espanya a mitjan dècada dels anys seixanta, com a reacció a l'esgotament de la pintura informalista i deutora dels corrents renovadors europees i nord-americana: la figuració narrativa francesa amb Eduardo Arroyo i el pop anglosaxó encastellat per Andy Warhol.