+34 96 386 41 15

PUV - Publicacions Universitat València

Índex del llibre:

Fitxa Llibre:

En torno a la innovación en Educación Superior: estudios, perspectivas e innovaciones

Noelia Ibarra Rius, Bernardo Salinas Fernández, eds.

ISBN: 978-84-9133-228-2

Matèria: psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: pedagogia i didàctica

Idioma: castellà

Any ed.: 2019

Enquadernació: rústica

Format: 16,5 x 23 cm.

Pàgines: 300

Disponibilitat: En existències

18,00 €

Altres formats:

eBook

Sinopsi

Detalles

La investigació en educació fa decennis que aporta resultats notables, dirigits bàsicament a millorar les maneres en què es facilita l’aprenentatge. Aprendre, com caminar, és una destresa adquirida, però quan ens exigim aconseguir-hi un domini profund, la investigació ens mostra que les estratègies més efectives per a aconseguir-lo són, sovint, contràries al sentit comú. Els estudiants universitaris confien en tècniques d’estudi que disten molt de resultar òptimes. I el que és pitjor, el professorat els continua empentant a perdre-hi el temps i l’energia, perquè també segueix aferrat a aqueixes pràctiques tan poc efectives com àmpliament acceptades. Però aprendre implica esforç dilatat en el temps; i quan ens dediquem a tasques que ens resulten pesades, lentes, no gaire grates i que sentim poc productives, ens sentim atrets per estratègies que ens semblen més fructíferes pel fet que creen en nosaltres una il·lusió d’eficiència que acaba segrestant el nostre judici racional sobre si realment estem aprenent, o ensenyant.