Product Documents

Matèria: sociologia i política

Idioma: català

Any ed.: 1999

Els treballs que conformen aquest volum plantegen, des de perspectives científiques i professionals molt diverses -de l'ecologia a l'arqueologia, de l'estètica a l'enginyeria d'obres públiques ...- la importància de la necessitat de la conservació de l'horta de la Punta d'En Silvestre. Tot plegat, conforma un quadre complex que trenca amb la interessada simplificació segons la qual només hi ha dues mirades sobre l'horta: la que s'autodescriu com a modernitzadora, que preconitza el creixement econòmic al preu que siga, i l'anacrònica i folklòrica de les pansides glòries valencianes. És, al capdavall, una crida a la reflexió i a un debat encalmat i obert a la participació social abans de decidir el destí final d'aquest tros de l'Horta de València. En qualsevol cas, després d'aquest llibre, qui decidesca destruir l'horta de la Punta ja no podrà dir que no sabia el que estava fent.

ÍNDEX
PRESENTACIÓ, per Juli Peretó
INTRODUCCIÓ: EL CONFLICTE DE LA PUNTA I LES MOLTES MIRADES SOBRE L’HORTA, per Ernest Garcia
EL RECURS NATURAL SÒL A LA PUNTA, per Carmen Antolín Tomás, Carlos Añó Vidal i Juan Sánchez Díaz
LA PUNTA I EL PARC NATURAL DE L’ALBUFERA, per Ignacio Lacomba Andueza i M. Àngels Ull i Solís
APROXIMACIÓ ECOLÒGICA A L’HORTA DE VALÈNCIA, per Miguel Gil Corell
VALORS AGROECOLÒGICS DE L’HORTA TRADICIONAL VALENCIANA: LA PUNTA, per José L. Porcuna i Heliodoro Salvador
LA PUNTA, VÍCTIMA DE LA DESCOORDINACIÓ O DEL PROGRÉS? UN ENFOCAMENT GEOGRÀFIC, per Vicenç M. Rosselló
SOBRE DRENATGES I REGADIUS HISTÒRICS A LA PUNTA, per Ricardo González Villaescusa
PAISATGE I PATRIMONI HISTÒRIC: L’HORTA DE LA PUNTA, per Marc Ferri i Carles Sanchis
LA PUNTA, L’HORTA, per Trini Simó
UNA ZAL A LA PUNTA?: UNA ANÀLISI DES DE LA POLÍTICA ECONÒMICA, per Emèrit Bono
L’HORTA DE LA PUNTA: UNA VÍCTIMA DEL MITE DE LES INFRAESTRUCTURES?, per Joan Olmos i Vicent Torres
EL DESPLANEJAMENT URBANÍSTIC EN EL CAS DE LA ZAL, per Josep Lluís Miralles
LA ZAL: CULMINACIÓ D’UN SEGUIT D’IMPLANTACIONS URBANÍSTIQUES, per Carles Dolç i Adolfo Herrero
ALGUNES CONSIDERACIONS JURÍDIQUES RELATIVES AL CONFLICTE SOBRE LA ZAL A L’HORTA DE LA PUNTA, per Joan A. Llinares
LA «MUNICIPESIA» VALENCIANA EN ACCIÓ, per Josep-Vicent Marqués
L’AMBIENTALISME CONSERVACIONISTA EN EL CONFLICTE SOCIOECOLÒGIC SOBRE L’HORTA, per Mara Cabrejas
L’ESTÈTICA DEL MEDI HUMÀ, UN VALOR RELEGAT (L’HORTA DE LA PUNTA COM A OBRA D’ART), per José Albelda
URBANITES I L’HORTA DE VALÈNCIA, per David Hammerstein
«SOM EL FEMER DE VALÈNCIA». ENTREVISTA AMB CARMEN GONZÁLEZ, per Ferran Bono
APÈNDIX FOTOGRÀFIC

Garcia, E. [Ernest] (1999). Els valors de la Punta. 18 arguments en defensa de l'horta. Universitat de València.

Garcia, Ernest. Els valors de la Punta. 18 arguments en defensa de l'horta. Universitat de València, 1999.

GARCIA, Ernest. Els valors de la Punta. 18 arguments en defensa de l'horta. Valencia: Universitat de València, 1999. ISBN 978-84-370-3873-5.

Garcia, Ernest. Els valors de la Punta. 18 arguments en defensa de l'horta. Valencia: Universitat de València; 1999. 152 p.