Product Documents

Els parlars valencians (3a ed. actualitzada)

Vicent Beltran Calvo, Carles Segura-Llopes

Col·lecció: Biblioteca Lingüística Catalana, 34

ISBN: 978-84-9134-364-6

Matèria: filologia

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Coeditor: Academia Valenciana de la Llengua, Institut d'Estudis Catalans

Any ed.: 2019

Pàgines: 398

E-book disponible en la teua plataforma digital habitual

A partir dels estudis consolidats i d’un meritori treball de camp amb enquestes dialectològiques a informants de més de 250 localitats de la geografia valenciana, "Els parlars valencians" descriu la riquesa lingüística que presenta el català al País Valencià. L’obra s’organitza en quatre parts: la primera mostra una visió general de les característiques dels parlars descrits, mentre que en el segon apartat es classifica i descriu cadascuna de les varietats estudiades. La tercera està ordenada segons l’estructura tradicional de les monografies dialectals, que inclou la fonètica, la morfosintaxi i el lèxic. Tanca el llibre l’Atles lingüístic dels parlars valencians, amb 56 mapes a tot color on queden representades geogràficament les variacions lingüístiques. Els treballs que han donat lloc a aquest llibre han estat mereixedors del Premi IEC de Lexicografia i Onomàstica Joan Coromines 2017.

Citació

Segura-Llopes, C. [Carles] & Beltran Calvo, V. [Vicent] (2019). Els parlars valencians (3a ed. actualitzada). Universitat de València.

Segura-Llopes, Carles y Beltran Calvo, Vicent. Els parlars valencians (3a ed. actualitzada). Universitat de València, 2019.

SEGURA-LLOPES, Carles y BELTRAN CALVO, Vicent. Els parlars valencians (3a ed. actualitzada). Valencia: Universitat de València, 2019. ISBN 978-84-9134-364-6.

Segura-Llopes, Carles y Beltran Calvo, Vicent. Els parlars valencians (3a ed. actualitzada). Valencia: Universitat de València; 2019. 398 p.