Els arxius de Joan Fuster

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Any ed.: 2006

La Universitat de València va donar a conèixer una part significativa de l'extraordinari fons arxivístic format per l'assagista i catedràtic de la nostra institució, Joan Fuster, al llarg de la seua vida. Amb aquest objectiu, la Càtedra Joan Fuster va preparar una exposició de documents de l'arxiu personal de l'escriptor que en mostren la personalitat polièdrica.

Amb aquesta exposició, la Universitat de València vol donar a conéixer una part significativa de l'extraordinari fons arxivístic propi format per l'assagista i catedràtic de la nostra institució Joan Fuster (1922-1992) al llarg de la seua vida. Seguint aquest objectiu, la Càtedra Joan Fuster, creada el 1993 dins la nostra universitat i adscrita a l'Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana, ha fet durant més d'un any una intensa recerca entre els milers de papers conservats a Sueca i que just ara, ja preparada la mostra, comencen a ser ordenats i classificats. De tan ingent material s'han extret uns centenars de documents que constitueixen un testimoni ben eloqüent de les múltiples activitats desenvolupades en diversos àmbits de la seua existència per aquesta gran figura de les lletres catalanes i del pensament contemporani: la recerca, el periodisme, la promoció d'iniciatives culturals, la vertebració institucional del país, l'acció cívica, la convivència familiar i d'altres. Tot plegat, amb una doble finalitat. D'una banda, s'ha volgut oferir una visió, inevitablement incompleta però bastant rica, de la personalitat polièdrica de l'il·lustre intel·lectual valencià. D'una altra, es pretén suggerir les grans possibilitats que aquest arxiu oferirà als investigadors quan serà definitivament obert a la consulta i a l'estudi, no sols sobre el seu creador sinó també per a un període difícil i apassionant de la nostra història contemporània.