Product Documents

El Romanticismo: entre música y filosofía (2a ed.)

Enrico Fubini

Traducció: M. Josep Cuenca

Col·lecció: Estètica&Crítica, 11

ISBN: 978-84-370-3934-3

Matèria: art, filosofia

Submatèries: teoria i ensenyament, música

Coeditor: Fundació General de la Universitat. Patronat Martínez Guerricabeitia

Any ed.: 2007

Necessitem un fil conductor, una llum que ens permeta navegar i orientar-nos en la intricada història de la música del segle XX. Els assajos que componen aquest volum tracten de problemes inherents a la història de la música en les seves relacions amb la cultura, les ideologies i el pensament estètic del segle XX. I a la llum de l'evolució més recent es mostra que hi ha hagut gran multiplicitat d'experiències musicals vàlides. En els últims decennis s'ha pecat d'una sobrevaloració d'alguns corrents de l'avantguarda darmstadtdiana a obres de forta influència del pensament crític d'Adorn i de la seva escola. I aquestes reflexions són sempre d'extrema actualitat, de la solució de la qual avui depèn el nostre judici, sobre la música dels nostres dies, sobre el món musical que ens envolta i sobre les perspectives de matí.

EL ROMANTICISMO: ENTRE MÚSICA Y FILOSOFÍA

I. ALIENACIÓN Y REDENCIÓN EN LA MÚSICA. EVOLUCIÓN DE UN CONCEPTO: DE ROUSSEAU A WAGNER

II. LA MÚSICA INSTRUMENTAL EN EL PENSAMIENTO ROMÁNTICO: EL LENGUAJE DEL INFINITO

III. STENDHAL Y LA MÚSICA: ENTRE ILUSTRACIÓN Y ROMANTICISMO

IV. BEETHOVEN Y LOS FILÓSOFOS

V. BEETHOVEN Y SCHUBERT: EL DOBLE ROSTRO DEL ROMANTICISMO

VI. LA MÚSICA Y LA INFANCIA EN EL ROMANTICISMO

VII. HEINE Y LA CRISIS DE LOS IDEALES ROMÁNTICOS

VIII. FORMA CERRADA Y FORMA ABIERTA: HANSLICK Y WAGNER

IX. WAGNER Y LA REVOLUCIÓN

X. CLASICISMO VIENÉS Y ESCUELAS NACIONALES: UN ENCUENTRO PROBLEMÁTICO

Cuenca Ordinyana, M. J. [M. Josep] & Fubini, E. [Enrico] (2007). El Romanticismo: entre música y filosofía (2a ed.). Universitat de València.

Cuenca Ordinyana, M. Josep y Fubini, Enrico. El Romanticismo: entre música y filosofía (2a ed.). Universitat de València, 2007.

CUENCA ORDINYANA, M. Josep y FUBINI, Enrico. El Romanticismo: entre música y filosofía (2a ed.). Valencia: Universitat de València, 2007. ISBN 978-84-370-3934-3.

Cuenca Ordinyana, M. Josep y Fubini, Enrico. El Romanticismo: entre música y filosofía (2a ed.). Valencia: Universitat de València; 2007. 154 p.