Product Documents

El bolsillo del pan. Caballos en la ventana. La araña en la herida

Matéi Visniec

Col·lecció: Acadèmia dels Nocturns, 45

ISBN: 978-84-9134-873-3

Matèria: filologia

Submatèries: filologia espanyola

Any ed.: 2021

Format: 12,5 x 19 cm

Matei Visniec es va donar a conèixer al gran públic amb les seues obres de teatre escrites en francès, uns anys després que s’exiliara voluntàriament el 1987. No obstant això, des de molt prompte, durant els anys de la dictadura de Ceauşescu, havia escrit en romanès altres obres, la majoria de les quals no es van representar llavors a Romania, cosa que no és d’estranyar pels dards crítics que llançava al règim, sovint falsament dissimulats en la ironia o el suggeriment. Les tres obres que reuneix aquest volum pertanyen a aqueix període i comparteixen, a més, dos trets: són relativament curtes i l’animal hi té un paper important: el gos, el cavall i l’aranya, respectivament. “El bolsillo del pan” posa en escena dos homes que discuteixen inútilment sobre com salvar un gos abandonat en un pou. “Caballos en la ventana” mostra una inquietant conducta d’uns cavalls mentre assistim a tres diàlegs sobre la guerra –viscuda o per viure. “La araña en la herida” ens trasllada a l’escena de la crucifixió, el que permet a l’autor indagar sobre els éssers humans en una situació extrema. En les tres obres es desplega el geni artístic de Matei Visniec per a fer-nos esbossar un somriure amarg. I una inquietud vital, nascuda de l’angoixa de viure en un règim autoritari, però també de la mateixa condició humana.

ÍNDICE

PRÓLOGO

Tres obras cortas (o no tanto) de Matei Visniec con animales protagonistas,
por Angelica Lambru y Evelio Miñano

¿Qué es una obra corta?

El bolsillo del pan

Caballos en la ventana

La araña en la herida

Visniec, M. [Matéi] (2021). El bolsillo del pan. Caballos en la ventana. La araña en la herida. Universitat de València.

Visniec, Matéi. El bolsillo del pan. Caballos en la ventana. La araña en la herida. Universitat de València, 2021.

VISNIEC, Matéi. El bolsillo del pan. Caballos en la ventana. La araña en la herida. Valencia: Universitat de València, 2021. ISBN 978-84-9134-873-3.

Visniec, Matéi. El bolsillo del pan. Caballos en la ventana. La araña en la herida. Valencia: Universitat de València; 2021. 208 p.