Product Documents

De neuronas a galaxias. ¿Es el universo un holograma?

Adolfo Plasencia Diago

ISBN: 978-84-9134-782-8

Matèria: ciències

Any ed.: 2021

Format: 16 x 23,5 cm

Pàgines: 540

La ciència, avui dia, és més un procés de col·laboració que no moments “eureka” individuals. En aquest llibre es publiquen una sèrie de diàlegs interconnectats entre si, amb destacats pensadors, als quals se’ls demana que reflexionen sobre preguntes i conceptes clau entorn del món físic, la tecnologia i la ment, en el que es recrea ací aquest tipus de sinergia i interconnexió entre disciplines. Aquests pensadors aporten tant observacions específiques com comentaris més amplis sobre les tradicions intel·lectuals que informen aquestes preguntes, i, en fer-ho, revelen una rica veta d’idees que interactuen entre si. La persistent paradoxa de la nostra era és que, en un món amb una capacitat d’accés a la informació sense precedents, moltes de les qüestions més importants segueixen sense resoldre’s.

Aquestes converses, conduïdes per un escriptor científic veterà, Adolfo Plasencia, reflecteixen aquesta circumstància de la mà de científics i humanistes que tracten temes com ara la intel·ligència, la consciència, l’escalfament global, l’energia, la tecnologia, la matèria, el nanocosmos, la ment, la possibilitat d’una altra Terra, el canvi del passat l'art i molts altres temes que es troben en la curvatura filosòfica: “De neurones a galàxies, és l’univers un holograma?”. Els diàlegs discuteixen aspectes tan fascinants del món físic com la funció del bit quàntic, la cosmologia de l’univers primordial o la saviesa continguda en les antigues pedres tallades. Ofereixen visions optimistes però raonades de la tecnologia, considerant la cultura de la convergència, els algorismes, la desigualtat Bellesa ≠ Veritat, l’ètica dels hackers, la intel·ligència artificial i d’altres temes.

Des d’una diversa gamma de disciplines, aporten diferents perspectives, per exemple, sobre la intel·ligència, abordant aspectes com la neurofisiologia del cervell, la informació afectiva, la innovació col·laborativa i la saviesa de les multituds. Aquest volum és la versió estesa en espanyol del llibre “Is the Universe a Hologram? Scientists Answer the Most Provocative Questions”, publicat, amb prefaci de Tim O’Reilly, per MIT Press i Oxford University Press en la seua plataforma en línia.

• Converses amb: Ignacio Cirac, José Bernabéu, Sara Seager, Alejandro W. Rodríguez, Mario J. Molina, Pablo Jarillo-Herrero, Avelino Corma, John Ochsendorf, Javier Benedicto, Yung Ho Chang, Hiroshi Ishii, Henry Jenkins, Bebo White, Hal Abelson, Bernardo Cuenca Grau, Michail Bletsas, Ricardo Baeza-Yates, Anne Margulies, Tim O’Reilly, David Casacuberta, John Perry Barlow, Richard Stallman, Rosalind W. Picard, Alvaro Pascual-Leone, Israel Ruiz, José M. Carmena, Antonio Torralba, Javier Echeverría, Paul Osterman, Howard Rheingold, José Hernández-Orallo, Gianluigi Colalucci, José María Yturralde.

• Apèndix de l'edició en castellà: Frank Wilczek, Javier Echeverría, Daniel Innerarity, Luís Enjuanes, Jaime Güemes, José Hernández-Orallo

Plasencia Diago, A. [Adolfo] (2021). De neuronas a galaxias. ¿Es el universo un holograma?. Universitat de València.

Plasencia Diago, Adolfo. De neuronas a galaxias. ¿Es el universo un holograma?. Universitat de València, 2021.

PLASENCIA DIAGO, Adolfo. De neuronas a galaxias. ¿Es el universo un holograma?. Valencia: Universitat de València, 2021. ISBN 978-84-9134-782-8.

Plasencia Diago, Adolfo. De neuronas a galaxias. ¿Es el universo un holograma?. Valencia: Universitat de València; 2021. 540 p.