Mariano Peset

Matèria: història

Submatèries: història moderna

Any ed.: 2010

En 1810 la insurrecció de Miguel Hidalgo en Dolores iniciava, durant la guerra contra el francès, el crit d'independència de Mèxic. Diferents autoritats i institucions de Nova Espanya es van apressar a manifestar la seua condemna de l'aixecament i la fidelitat a la monarquia. La universitat de Mèxic, el rector i el claustre, es va unir a la condemna d'Hidalgo i els altres insurgents que pretenien separar als espanyols americans dels espanyols peninsulars. Aquestes proclames universitàries i altres escrits contraris a la revolta, fidels a la monarquia borbònica, es van reunir en un volum publicat a la ciutat de València en 1811. La reedició facsímil d'aquests textos permet conèixer els arguments amb que les autoritats de Nova Espanya van tractar de frenar la independència de Mèxic.

Peset Mancebo, M. [Mariano] (2010). Colección de escritos publicados en Nueva España por diferentes cuerpos y sugestos particulares. Universitat de València.

Peset Mancebo, Mariano. Colección de escritos publicados en Nueva España por diferentes cuerpos y sugestos particulares. Universitat de València, 2010.

PESET MANCEBO, Mariano. Colección de escritos publicados en Nueva España por diferentes cuerpos y sugestos particulares. Valencia: Universitat de València, 2010. ISBN 978-84-370-7822-9.

Peset Mancebo, Mariano. Colección de escritos publicados en Nueva España por diferentes cuerpos y sugestos particulares. Valencia: Universitat de València; 2010. 260 p.