Product Documents

Submatèries: patrimoni artístic

Any ed.: 2017

Pàgines: 320

El present treball cerca de classificar algunes de les mostres encara existents de l'arquitectura setabense de caràcter civil, amb una clara intenció de contribuir de forma positiva a la seua revaloració i amb l'esperança d'evitar que caiguen en l'oblit i acaben desapareixent. Les descripcions motiu d'estudi conformen una part de tot el conjunt d'arquitectura civil de la ciutat encara existent, però no la seua totalitat. Des de la fi del segle XIX i el principi del XX, l'abandonament de les grans cases ha estat progressiu, de manera que la major part d'aquestes ha patit una greu deterioració, algunes han desaparegut i només se n’han conservat unes poques en bones condicions. L'arquitectura i la història d'aquestes va ser oblidada i moltes es compartimentaren per a convertir-se en edificis d'habitatges, ocupant així les residències de la poderosa aristocràcia xativenca d'èpoques passades.

Camarasa Balaguer, P. [Pablo] (2017). Arquitectura civil en Xàtiva. Siglos XIII al XIX. Universitat de València.

Camarasa Balaguer, Pablo. Arquitectura civil en Xàtiva. Siglos XIII al XIX. Universitat de València, 2017.

CAMARASA BALAGUER, Pablo. Arquitectura civil en Xàtiva. Siglos XIII al XIX. Valencia: Universitat de València, 2017. ISBN 978-84-9134-227-4.

Camarasa Balaguer, Pablo. Arquitectura civil en Xàtiva. Siglos XIII al XIX. Valencia: Universitat de València; 2017. 320 p.