Llibre
-
Política educativa
El text tracta alguns dels reptes més destacats que té plantejats la política educativa en l'actualitat. Des d'una perspectiva plural, fruit de la col·laboració de professors de diverses universitats espanyoles i mexicanes, s'aborden, amb un enfocament ampli, emprant diversos paràmetres de referència i metodologies diferents, aspectes de la política educativa que resulten de gran interès, tant a Mèxic com a Espanya. Així, s'analitza la situació de l'educació secundària i les particulars dificultats que presenta aquesta etapa formativa per a aplicar mesures de millora que siguen veritablement eficaces. També es reflexiona sobre el que ha suposat en els últims anys l'adequació de les polítiques educatives a les incessants demandes de l'aparell productiu, especialment referent a la capacitació de professionals. El llibre dedica, així mateix, un capítol a un aspecte bastant concret de l'ensenyament universitari, les tutories, les quals estan destinades a tenir en un futur pròxim un destacat paper i que es perfilen com un destacat element estretament relacionat amb la millora de la qualitat d'aquest nivell formatiu. També s'analitzen en altre apartat, alguns dels més significatius problemes que presenta la gestió de les institucions docents i les dificultats a superar quan s'introdueixen mesures per a modificar les seues maneres d'actuació internes. Finalment, es realitza un estudi sobre la significació conceptual i les propostes normatives que s'han vingut realitzant des de distintes instàncies polítiques sobre l'avaluació del sistema educatiu. Saber més10,00 € -
Antropología: horizontes educativos
Avui hi ha poderoses raons per cultivar noves direccions en l'educació i, per tant, noves maneres d'entendre el fet educatiu. Partint de la diversitat cultural dels alumnes, aquesta obra col.lectiva reflexiona sobre la necessitat de transmetre un humanisme cívic o una orientació general responsable en el nou context social, a partir de l'utillatge antropològic. Saber més13,00 € -
Pla d'una universitat o d'una educació pública en totes les ciències
Dos-cents trenta anys després d'haver estat escrit, el Pla d'una universitat continua sent bastant desconegut, una peça rara en el repertori del seu autor, però és una obra ben actual i suggestiva, que ens il.lumina sobre la concepció dels estudis universitaris que tenien els il.lustrats, i que ens ajuda també a reflexionar sobre el que és o hauria de ser avui la universitat. Saber més10,50 € -
Entre la discriminación y el mérito
La incorporació de les dones al mercat laboral és un dels fenòmens més potents de la darrera etapa del segle XX, cosa que ha generat un fecund corrent d'estudis de gènere. Aquest treball s'inscriu en l'esmentada temàtica, encara que centrat en un àmbit molt especial, la universitat, on les dones són ja majoria entre les titulades i cada vegada més entre el professorat. Saber més24,00 € -
Gonzalo Anaya: la passió educativa
Mestre des dels anys de la Segona República, doctor en Filosofia i catedràtic de Filosofia, ha exercit una llarga tasca professional i ha desenvolupat una important i variada producció escrita part de la qual, sobretot la més recent, recull aquest llibre. El 2004 li fou atorgada la Medalla de la Universitat de València, amb motiu de la qual s'edita aquest volum. Saber més18,00 € -
Educación, género y políticas de igualdad
El contingut d'aquest volum reuneix un conjunt de treballs que responen a un tractament sistèmic de la igualtat de gènere i la violència contra la dona des de plantejaments educatius. Tots ells procedeixen de les aportacions generades en el marc del debat establert en el XI Congrés Nacional de Teoria de l'Educació: Educació, Gènere i Polítiques d'Igualtat. Saber més18,50 € -
Aprender jugando
A la fi del segle XIX, durant la renovació pedagògica que sorgeix a Europa, el joc es converteix en un element clau en la nova educació. El llibre destaca la importància del joc com a element educatiu, la seua capacitat de desenvolupar una educació integral, la presència i importància del joc en l'escola espanyola contemporània, així com el paper que "juguen en el joc" els mestres. Saber més11,50 € -
Ética, ciudadanía y desarrollo
El desenvolupament sostenible és un dels problemes emergents de la filosofia moral i política. Els investigadors reconeixen la necessitat d'un tractament interdisciplinari on l'enfocament econòmic ha de completar-se amb enfocaments ètics, antropològics, polítics i culturals. Saber més18,50 € -
Universidad, formación y desarrollo
Conferència impartida per la Vicepresidenta primera, Ministra de la Presidència i Portaveu del govern en la Universitat d'Estiu de Gandia a l'acte d'obertura de la XXVena edició de la Universitat d'Estiu de Gandia, el 14 de juliol de 2008. Saber més2,00 € -
Historia y memoria escolar
El període més conflictiu i dramàtic de la història espanyola del segle XX és, sens dubte, el de la Guerra Civil i el de la dictadura franquista, pel que es converteix en un dels temes més delicats a l'hora de tractar-lo en els manuals d'història. En aquest estudi s'analitza la forma que els manuals d'història han tractat i tracten el període comprès entre 1931 i 1975. Saber més15,00 €