Las colonias escolares valencianas (1906-1936)

Un ejemplo de renovación educativa (2a edición, corregida y aumentada)

José Ignacio Cruz

ISBN: 978-84-370-8889-1

Matèria: psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: història de l'educació

Any ed.: 2012

En 1991 va aparèixer una primera edició d'aquesta interessant investigació en la qual, sobre la base dels materials localitzats en arxius públics i particulars, es va poder reconstruir la trajectòria d'aqueix moviment higiènic educatiu en el període assenyalat. Aquesta segona edició publicada ara, incorpora noves dades i referències que han anat apareixent en les últimes dos dècades.

En 1991 va aparèixer una primera edició d'aquest mateix text, com a resultat d'un projecte d'investigació competitiu atorgat per la Institució Valenciana d'Estudis i Investigació (IVEI) per a estudiar el que va ser el moviment de les colònies escolars a València, des de la seua aparició fins a l'inici de la Guerra Civil. Una interessant investigació en la qual, sobre la base dels materials localitzats en arxius i biblioteques públiques, però sobretot en arxius particulars, es va poder reconstruir d'una manera relativament completa la trajectòria d'aqueix moviment higiènic educatiu en el període assenyalat. Aquesta edició incorpora noves dades i referències que han anat apareixent, i conté majors detalls, àmplia la informació, realitza noves reflexions, però amb prou faenes suposa modificacions en relació amb les orientacions bàsiques plantejades fa dues dècades.