+34 96 386 41 15

PUV - Publicacions Universitat València

La mirada inquieta

Educación artística y museos

Ricard Huerta, Romà de la Calle, eds.

Col·lecció: Oberta, 115

ISBN: 978-84-370-6195-5

Matèria: art

Submatèries: arts plàstiques

Idioma: castellà

Coeditor: MuVIM

Any ed.: 2005

Enquadernació: rústica

Format: 16 x 23 cm.

Pàgines: 252 pp.

Un conjunt d'aportacions a càrrec d'investigadors vinculats a l'estudi dels museus i l'educació artística des de les més diverses perspectives que inviten a reflexionar, des de la transversalitat, sobre la figura de l'educador especialista en museus i sobre la concepció i la pròpia funció d'uns espais dedicats a l'art, autèntics aparadors de les polítiques institucionals.

Disponibilitat: En existències

15,00 €

Altres formats:

eBook

Sinopsi

Detalles

Si realment Europa està cridada esdevenir el museu del món, hauríem d'estar preparats per a oferir la millor imatge als més diversos grups de visitants que ens necessitaran en el futur. Pensem que aquest llibre pot resultar adequat per a qualsevol persona mínimament preocupada per l'evolució de la realitat museística, i molt especialment per l'interès que generen les opinions dels públics, espectadors cada vegada menys passius d'aquesta realitat. Volem també que aquesta «mirada inquieta» puga ser un referent de l'esforç universitari per la formació de professionals en educació artística vinculats a institucions museístiques. E1 conjunt de les aportacions recull diferents reflexions sobre la complexa situació de la figura de l'educador especialista en museus d'art. Per a la seua formació hem de comptar amb la participació d'especialistes de diverses àrees de coneixement, de manera que el futur professional compte amb un ampli prisma, sempre obert a múltiples referències. Així, recollim opinions que provenen tant de l'antropologia com de la sociologia, la filosofia, la crítica d'art i, per descomptat, de l'educació artística. Esperem atendre alguns dels interessos de les noves instàncies museístiques i oferir una reflexió vàlida per a generar nous elements de tensió que ajuden a elaborar discursos educatius i museogràfics molt més coincidents amb la realitat.