La escritura de la historia en la era global

Lynn Hunt

Traducció: Bibiana Erustes Camps

Col·lecció: Història, 200

ISBN: 978-84-1118-006-1

Matèria: història

Submatèries: teoria de la història i historiografia

Any ed.: 2022

La història sempre s’escriu des d’un punt de vista, però aquest va canviant amb el temps i, a vegades, ho fa radicalment. La història dels treballadors, les dones i les minories va desafiar el domini una vegada inqüestionable dels relats de grans líders i victòries militars. Després, els estudis culturals van portar noves perspectives, però aquestes també van córrer igual sort. Amb la globalització emergint com una important força econòmica, cultural i política, Hunt examina si es pot revigoritzar la narració de la història. En conjunt, proposa una reavaluació radical de l’agència dels individus i del seu lloc en la societat com a claus per a comprendre la forma en què interactuen les persones i les idees. ‘La escritura de la historia en la era global’ està destinat a sacsejar la disciplina i obrir nous camins per als estudis històrics a partir de diversos dilemes metodològics: com hem de pensar la història en una era postnacional?, què es guanya i es perd amb la “globalització”? i què succeeix amb els actors individuals i l’agència quan la història s’escriu a escala transnacional?

Agradecimientos

INTRODUCCIÓN: Las vicisitudes de la historia

1. AUGE Y DECLIVE DE LAS TEORÍAS CULTURALES

2. EL DESAFÍO DE LA GLOBALIZACIÓN

3. REPENSANDO LA SOCIEDAD Y AL INDIVIDUO

4. NUEVOS PROPÓSITOS, NUEVOS PARADIGMAS

ÍNDICE ANALÍTICO

Hunt, L. [Lynn] (2022). La escritura de la historia en la era global. Universitat de València.

Hunt, Lynn. La escritura de la historia en la era global. Universitat de València, 2022.

HUNT, Lynn. La escritura de la historia en la era global. Valencia: Universitat de València, 2022. ISBN 978-84-1118-006-1.

Hunt, Lynn. La escritura de la historia en la era global. Valencia: Universitat de València; 2022. 154 p.