La conservació d'Art Contemporani

Casos d'estudi a partir de la Col·lecció Martínez Guerricabeitia de la Universitat de València

AA.DD.

Col·lecció: Catàlegs d'Exposicions

ISBN: 978-84-370-8055-0

Matèria: art

Submatèries: patrimoni artístic

Any ed.: 2011

Entre les intervencions més interessants que s'han realitzat a la Col·lecció Martínez Guerricabeitia de la Universitat de València, s'han seleccionat quatre que, a mode d'exemple, es presenten en aquesta publicació. Aquests casos serveixen per veure els límits i també les possibilitats de la conservació i la restauració de l'art contemporani.

Selecció de quatre interessants intervencions que es recullen en aquesta publicació, per tal d'exemplificar, veure els límits i també les possibilitats de la conservació i la restauració de l'art contemporani. S'ha seleccionat l'obra sobre planxa d'acer d'Anzo, perquè exemplifica una situació davant la qual totes les iniciatives de reparar el colp rebut ens menaven a no intervenir-hi; en segon lloc, una problemàtica habitual en pintura contemporània, com és ara la dels acabats mat; el tercer cas ens aproxima, a través d'una obra de Juan Genovés, a la posició que l'autor pot prendre davant l'envelliment de la seua obra, i finalment l'obra del col·lectiu Juan Delcampo, que permet conèixer l'estreta col·laboració que es pot establir entre l'artista i el restaurador situació que només es produeix, per raons òbvies, en l'art contemporani.